Pompom is ziek!


Vorige week waren er veel kindjes ziek in onze klas en nu is Pompom ziek.
We proberen er alles aan te doen om hem weer beter te maken.




We maken siroop......





We maken zalf.....


We sorteren en tellen pillen in de apotheek....



We gaan langs bij de dokter.


We spelen met het ziekenhuis.


We spelen een pillenspel.



De dokters zijn er klaar voor!


Nog even overleggen......





En het is druk bij de dokter vandaag.....



Ook de apothekers hebben het druk.



Onze zelfgemaakte zalfjes!


We spelen met stokjes.


We puzzelen verder aan onze gele puzzelkaart.


We spelen met het ziekenhuis.


Vandaag kregen we bezoek van een verpleegster, de mama van Odhinn.
Ze vertelt wat verpleegkundigen zo allemaal doen.





We laten Femke haar vingers verzorgen......



We kijken goed hoe het verband aangebracht wordt.





Ziezo..... haar hele hand zit ingepakt en dat voor maar 2 vingers te verzorgen.


We nemen onze bloeddruk.





We maken röntgenfoto's van onze handen.



De laatste pillen voor Pompom......


We spelen in de verschillende hoekjes.









We maken muziek met ritmestokjes.




We meten hoelang ons verband moet zijn om het hoofd, ons hand, 
ons been, onze arm en onze voet te verzorgen.











De dokter geeft een spuit.


Vandaag kwam de ziekenwagen langs op school.


We houden onze oren dicht want de sirene maakt veel lawaai!




Op het bed in de ziekenwagen......














 















 












We maken een dokterstas....




We spelen een spel waarbij we pillen moeten ophalen.


We maken pilletjes met plasticine.



Ook onze apotheek en dokterspraktijk zijn nog steeds open.



Vandaag begonnen we aan onze groene puzzelkaart.




Om te genezen moet je elkaar goed verzorgen.
We geven elkaar een handmassage.......







We knippen en kleven een dokter.....




We werken onze dokterstas verder af.





We hebben de voorbije 3 weken ook een belangrijk telefoonnummer geleerd, 
112.
Het lied dat hierbij hoorde kan je hier terug vinden....

https://www.youtube.com/watch?v=Dhxbt5ya0qw


Vandaag kwam er een vertelcaravan op school.....














Na deze leuke verhalen spelen we in de klas.



We knippen en kleven verder aan onze dokter.


We zingen het lied dat we geleerd hebben en begeleiden het met muziekinstrumenten.




Dit is het lied dat we geleerd hebben:

Ik viel flauw en ben zo moe, we gaan naar de dokter toe.Al die spullen in zijn kast, welke pakte de dokter vast.


 En wat zegt de thermometer, word ik beter, word ik beteren wat zegt de thermometer, word ik beter, word ik beter


Met een spatel in mijn keel, ziet ze rood of ziet ze geel?Stethoscoop op mijn hart, slaat het raag of net te hard?


En wat zegt de thermometer, word ik beter, word ik beteren wat zegt de thermometer, word ik beter, word ik beter





Vandaag was meester Freddy jarig en dit konden we niet ongemerkt voorbij laten gaan.
We feliciteerden hem deze ochtend samen met het lager.







In de klas spelen we verder met de muziekinstrumenten.





Volgende week werken we rond ons jaarthema:

DE NATUUR ONZE BESTE BUUR!





Reacties