Ik heb een brilletje voor mijn ogen

Sinds de grote vakantie zijn er 2 kinderen uit de klas die een brilletje dragen.
We moeten er steeds op letten dat ze de brillen af doen tijdens het turnen of speeltijden.
De hele klas helpt hun dat onthouden en dat is heel mooi om te zien.

Natuurlijk wil iedereen wel eens een brilletje proberen.....





Er is ook elke week 1 dansnamiddag in de klas






Nog brilletjes passen....











 We zijn voor de eerste keer naar de BIB geweest. 
We kozen elk een boekje.









We maken brilletjes in de klas en spelen in de hoekjes






En onze oogarts heeft ook werk vandaag.


 De wachtzaal


Ook in de brillenwinkel is het ook druk.



We zoeken fouten met een vergrootglas.





We spelen wie is het met kindjes uit de klas.



We maken ook zelf een bril.



We zingen het liedje: ik heb een brilletje voor mijn ogen om te zien wie er dansen mogen.....









We hebben opnieuw een jarige.
Vandaag was Hazel jarig.










We hebben in de klas ook een kindje met een lui oog. 
We luisterden naar een verhaal van een lui oog en kregen allemaal voor enkele uren een pleister voor onze 1 oog. Zo konden we ervaren hoe het is om maar met 1 oog te kunnen kijken.








We speelden ook in de hoekjes met onze pleister op het oog.



We maakten een tekening op een blad en moesten daarna met een blinddoek op dezelfde tekening proberen maken. Dat was niet zo eenvoudig.




We werkten onze toverbrillen af en speelden in de hoekjes.






We leerden ook een versje

Ik heb een bril op te lezen
en een bril om te schrijven.
Ik heb een bril om te duiken 
en een bril om te drijven.
Ik heb een bril om op te zitten
en een bril voor de zon.
Al die soorten brillen, kom kom kom.


Volgend thema gaat over muziek
















Reacties